sobota 13. srpna 2016

DIY: návod na domácí citrusové mýdlo

Zkusit si vyrobit domácí mýdlo mě lákalo už delší domu a konečně jsem se odhodlala. Nakoupila jsem (skoro) všechno potřebné a prostudovala spousty a spousty receptů a nápadů, které jsou na internetu k dostání. Výsledek na první pokus určitě není špatný a tak se s vámi o postup podělím.

Sice bych si někdy ráda vyrobila sama i mýdlovou směs, ale velké množství surovin, které je k tomu potřeba, mě na poprvé trochu odradilo. Sáhla jsem proto po mýdlové směsi. Vybrat si můžete ze spousty druhů, mě nejvíce zaujala ta s olivovým olejem, kterou jsem zakoupila na stránkách mydlovysvet.cz spolu s pomerančovou silicí. 250 g mýdlové směsi s olivovým olejem jsem koupila za 35 Kč, 10 ml silice za 18 Kč. Směs jsem při výrobě 5 mýdélek využila celou, silice jenom pár kapek, takže vám vydrží na spousty a spousty mýdel :) Dále budete k výrobě domácího mýdla potřebovat misku na rozpuštění směsi, mikrovlnnou troubu nebo sporák a pak formičky, kam mýdlo nalijete. Ty jsem zakoupila na Ebay zde - 3 kusy mě vyšly i s poštovným asi na 63 Kč. Úplně stejné formičky jsem viděla na mnoha českých e-shopech za 40 Kč za kus i více, takže jsem se rozhodla si raději 2-3 týdny počkat na ty z Ebay. Místo těchto silikonových formiček však můžete využít také klasické formičky na cukroví - já použila srdíčko a motýlka. Aby byla mýdla zajímavější, rozhodla jsem se do směsi přidat také sušenou kůru z citrónu a pomeranče. Přidat však můžete cokoliv vás napadne - levandulové květy, kávová zrníčka, citrónovou trávu, ibišek...
A teď základní a úplně jednoduchý postup:
  1. Mýdlovou hmotu opatrně a pozvolna rozpouštějte - buď v mikrovlnce nebo na sporáku ve vodní lázni, dokud nebudou jednotlivé kostičky zcela rozpuštěné, hmota by se však neměla vařit. Já jsem je rozpouštěla velmi pomalu v mikrovlnce v keramické misce.  
  2. Poté rychle přidejte další ingredience. Já jsem přidala sušenou kůru a vonnou esenci (silici). Vše promíchejte. Sušenou kůru je však možné přidat až na závěr, když je hmota přelitá do formiček, bude se však držet spíše na povrchu, takže se hodí jako ozdoba. 
  3. Pak už hmotu rychle, než opět ztuhne, rozlijte do formiček.
  4. S formičkami jsem trošku zaklepala, abych vyhnala bublinky. Je na to i speciální sprej, ale s většinou bublinek si poradí i párátko či špendlík. 
  5. Pak už jen nechte ztuhnout - alespoň hodinku. Mýdlo však tuhne opravdu rychle. 
  6. Na závěr můžete mýdla různě zabalit a dárkově ozdobit, pokud je chcete mít jako dárek.

Zde můžete vidět, že se mi tento nápad nalít mýdlo do formiček položených na alobalu úplně nevydařil a dost mýdlové hmoty vyteklo ven. Radím tedy nalít menší množství hmoty na dno, chvilku počkat, až trochu ztuhne, a pak dolít zbytek. 
A tady je už výsledek. Příště přidám trochu více vonné esence, asi jsem se zbytečně bála, abych to nepřehnala. Co vy a domácí mýdla? Zkoušely jste? Podělte se o své nápady v komentářích.

Pro inspiraci přidávám ještě několik fotek z Pinterestu, jak mohou domácí mýdla vypadat, když jste o něco zkušenější a šikovnější :)
How to Make Watermelon soap: Lavender Honey Lemon Soap: This Pumpkin Spice Swirl Soap is made with real pumpkin puree. Scented with pumpkin spice, this soap is perfect for fall!: Blackberry Sage Soap: Beach Side Soap ~ combines shea butter & goat's milk melt & pour bases with oatmeal for "sand" texture | from Our Wolf Den: Hey, I found this really awesome Etsy listing at https://www.etsy.com/listing/209106321/candy-cane-soap-christmas-soap-holiday: Easy Handmade Goat's Milk Citrus Soaps. Made these with the kids this year as beautiful and simple handmade holiday gifts.: This Cold Process Soap Design Directory includes over 100 tutorials for various soap techniques!: Alaiyna B. Bath and Body: Collection of Rimmed Cold Process Soaps. Beautiful cold process soaps that make for great and unique gifts. Rimmed soap.:




1 komentář:

  1. Krásná inspirace :) Dříve jsem mýdla také dělala a pak jsem přešla zkusit ty přírodní :) Hrozně mě to bavilo a doufám, že si s tím zase někdy tak vyhraju jako dříve.
    Gabrieless

    OdpovědětVymazat